Alla inlägg den 10 november 2009

Av MB Chron - 10 november 2009 11:36

Ligger och tänker

 

Jag ligger och tänker

på vad jag har blitt

 

jag ligger och tänker

alla har sitt

 

jag ligger och tänker

vi bryr oss ej om nåt

 

jag ligger och tänker

på tiden som gått

Av: MB Chron

 

  

 

Av MB Chron - 10 november 2009 11:11

1980 


 

Det är augusti 1980 och jag kommer tillbaka efter sommarlovet.

Mina klasskamrater tittar lite konstigt på mig. Och en frågar!

"Har du bantat under sommaren? Jag känner inte igen dig?"

Nej svara jag men tänker ändå på vad hon sa.

Jag hade inte bantat, jag hade ätit som vanligt,

vad menade hon med det!

Jag vägde mig när jag kom hem och upptäckte att

jag hade gått ner 18 kg på 2,5 månader.

Bra tänkte jag, jag var ju lite rund så det är bara bra.

17-18 september vaknade jag av en smärta som

var helt obeskrivlig. Jag svettades, jag frös, jag yrad till och med.

Mamma och pappa skjutsade in mig på akuten.

3 dagar fick jag ligga där med dropp.

under tiden gjorde dom röntgen ultraljud och en massa

andra undersökningar.

Hittade ingenting.

Kom hem gick tillbaka till skolan.

Mitten av oktober 14-15 samma sak igen

smärta, feber och yra.

Akuten dropp och undersökningar.

ingenting.

November, december, januari 1981 likadant.

När jag kom in i februari träffade jag min barnläkare på

akuten, Han hade inte sett hur dålig jag verkligen var

när jag kom in akut. Men denna gång fick han se.

Han beordrade dom att göra röntgen och att ta prov från

slemhinnan. Efter 1-2 veckor fick jag beskedet.

Du lider av Morbus Chron!

Jag frågade vad det var och vad dom skulle göra.

Det börjades medicineras med en massa mediciner.

Men när jag kom åter efter en månad så fans det bara

operation för mig. Jag blev jätte rädd. I klassen hade vi samlat

in pengar för att åka på en skolresa. Och jag var rädd att

om jag opererade mig så skulle jag inte kunna

följa med. Men läkaren sa att om såret bara har läkt snyggt

så skulle det inte vara några problem.

27 mars gjorde jag min första operation

20 cm tjocktarm och30 cm tunntarm

togs bort. Det är oftast där som Morbus chronet

först sätter sig.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Google Översätt

Klocka

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

www.kvalitetskatalog.se

RSS

BESÖKSRÄKNARE

Hälsa bloggar

toppblogg

Blogtoplist.se

flag counter

free counters

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggar Topplista

Blogg Topplista

Blogglista.se

Blogglista.se

Superblog.se

Topplista.se

Topplista.se - Nätets bästa sajter

frisim blogg ping

Pinga Frisim

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards