Alla inlägg den 22 november 2009

Av MB Chron - 22 november 2009 23:21

Regn

 

Regnet det smattra,

mot taket så hårt.

Det är ju snart jul,

Var är den snö jag vill åt.

 

Jag längtar till snö,

utan slask och allt blött.

Så barnen kan bygga,

och leka sig trött.

 

De vintrar jag mins,

var det allt mera snö.

Men nu verkar vintern

mest liknas med tö.

 

Att det skiftningar

i årstider så skall vara.

Våren, sommaren, hösten

och vintern den rara.

 

Är det alla vårt fel,

att det blivit så här?

Är detta en skugga

av den skuld som vi bär?

av: "MB Chron"

    


Av MB Chron - 22 november 2009 13:00

Söndag!

Snart har en ny helg gått!

Det har gått så jätte fort.

Helger måste vara dom snabbaste timmar

som dygnet har. Man hinner

inte ens komma hem innan man skall iväg

till jobbet igen. Men det är också den stund

på veckan som man får vara med sin

familj och mysa ta det lugnt och bara njuta.

Jag har i veckan gjort klart med mina tänder.

Jag har nu inte en tand kvar av mina egna

i min mun. (Morbus Chron och den del av min

sjukdoms historia som jag inte har skrivit om än)

Den kommer.

Skall få tandskena med stift.

Det kommer att bli bra.

Men nu skall det läka i munnen och sedan skall

jag börja med Humira igen.

Har hållit uppe i ca 6 veckor och det känns.

Men skall i alla fall in och göra avtryck på Torsdag

till veckan.

Nej nu skall jag vara med min underbara familj

resten av denna Söndag

Ha det

//MB Chron

        

Av MB Chron - 22 november 2009 10:00


Kärleken

 

Det fin något som är stort!  

Det ryms ej på ett kort.

Den växer ju mer man ger,

fins inga krav, ingen som ber.

Man ger och man får.

Men ibland det kan komma en tår.

Vad kan då detta heta?

Kanske en sjukdom? jag måste nog leta.

Fins det då bot?

Mot något sådant tok!

Nej vem vill bli botad från kärlekens boja.

Nej inte ens ensam ut i en koja.

Fram för vår kärlek så vacker och fin.

Den är en är vår livsglädje, min liksom din.

av: " MB Chron"

          

Av MB Chron - 22 november 2009 07:33

Rosor

 

Rosor är röda

snön är så vit.

Gräset är grönt

hösten så gul.

Natten är svart

himmelen är blå.

Min kärlek till dig

kommer alltid bestå

Av: " MB Chron"

  


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Google Översätt

Klocka

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

www.kvalitetskatalog.se

RSS

BESÖKSRÄKNARE

Hälsa bloggar

toppblogg

Blogtoplist.se

flag counter

free counters

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggar Topplista

Blogg Topplista

Blogglista.se

Blogglista.se

Superblog.se

Topplista.se

Topplista.se - Nätets bästa sajter

frisim blogg ping

Pinga Frisim

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards