Alla inlägg under november 2009

Av MB Chron - 25 november 2009 16:45

  

Tomten

 

En man som jobbar en dag varje år.

En glädje i allas hjärtan han sår.

 

I sin släde runt jorden han far.

Runt jorden på ett dygn det tar.

 

Hur kan detta vara möjligt så sig?

Kan någon tala om det för mig.

 

En gammal och sliten man.

En massa renar det har han.

 

Dom måste springa väldigt fort.

Det hinns inte ta några kort.

 

Trots denna stress som detta nu innebär.

Har han alla barn så kär.

 

Vuxna får då också hänga på.

Men det är mest för dom riktigt små.

Av: "MB Chron"

        

Av MB Chron - 25 november 2009 13:12

Samtal

 

Jag lyfter en lur

Det är väl en tur

Att telefonen ännu finns till

 

Du blir väl inte sur

Du älskar väl mig eller hur

Att höra din röst är vad jag vill

 

Bygg inte någon mur

Sätt dig ej i en bur

Jag vill träffa dig fler gånger till

 

Så jag lyfter min lur

Det är jätte tur

Att telefonen står här intill

Av: "MB Chron"

  

Av MB Chron - 24 november 2009 17:45

Det finns en tid

 

En sekund en liten kort stund

Där livet kan för alltid ändras på

 

En sekund, en liten kort stund

Till det bättre eller till det sämmre ändå

 

En sekund, en liten kort stund

Hur kan denna sekund vara så mäktig

 

En sekund, en liten kort stund

Så stark men ändå gå så pass bräcklig

 

En sekund, en liten kort stund

Tänk på hur många sekunder det finns just nu

 

En sekund, en liten kort stund

Då är man övertygad om att en liv inte är bestämt just nu

Av: "MB Chron"


  

Av MB Chron - 24 november 2009 14:15

Dagen gryr

 

Dagen vaknar, allt på sig rör

Inget som saknas så som sig bör

 

Djuren i marken, kryper då ut

Ser om dom hittar maten till slut

 

Sträcker sig uppåt och tittar på allt

Ruskar på kroppen, -nu är det kallt.

 

Solen den tittar ner på de små

Där dom då trippar, lätt runt på tå

 

Den sänder sin stråle, värmer deras kropp

Då blir det glada och sträcker sig upp

 

Barnen de leka, springa så fort

biter varandra men spring inte bort

 

Mamma hon vakar över barnen så kär

Skyddar mot faror, vad än det är

 

Men strax kommer kvällen, med kyla också

Då är det dag att krypa in i lyan ändå

 

Så var dag ändå till enda

utan att något farligt fick hända

Av: "MB Chron"

  

Av MB Chron - 24 november 2009 10:04

Våren 1986


Jag har nu mått bra i nästan 2 år och stomin är kvar. Bra och bra. Så bra som man kan må i alla fall. Min flickvän är still vid min sida. Och vi har det bra. Kanske för bra. Nu börjar det nya skov. Ny förträngning på tunntarmen. Medicinering men till slut dags för operation Mitten av Maj.

Jag var ganska lugn inför denna operation. Jag hade ju gjort så många så jag tyckte att det var en rutinsak.

Men ack vad fel jag hade.

För det första jag hamnade på en avdelning som jag inte hade legat på förut.

För det andra jag fick inte min ordinarie läkare.

För det tredje jag var inte nervös, Jag hade troligen kunnat vänta med operationen i ett halvår men jag ville få det gjort. Jag tyckte att det var så skönt att få vara frisk och att inte ha ont.

Men tänker man efter så hade dessa månader av smärta kunnat göra att jag sluppit gå igen det jag fick göra. Plus att om det ändå hade blivit som det blev så hade min ekonomi varit bra mycket bättre än i dag.

Men nu har jag rusat iväg.

Mitten av Maj 1986

Operation borttagning av tunntarms del.

Jag gjordes i ordnig och fick åka ner på operation men inte fören på mitten av dagen. Men jag var på bra humör och skämtade med sköterskor på avdelningen och på operation.

Operationen tog ca 3 timmar men hade gått bra enligt läkaren som gjorde operationen.

Av MB Chron - 24 november 2009 09:15

Vilja

 

Jag har en vilja

en vilja så stark

stark att bli älskad

älskad för allt

 

Allt vill jag ge dig

du som är min vän

vännen för livet

Jag vill ge det igen

av "MB Chron"

          

Av MB Chron - 23 november 2009 22:19

Min Ängel

 

Jag såg på min ängel

Hon vände sig om

hon log mot sin pappa

när hon såg att jag kom

 

Hon lyfte ett finger

och visade mig

var jag skulle gå

Hon ledde mig till sig

 

Vi satt tätt intill oss

och kramades hårt

Allting var stilla

I paradiset vårt

 

Jag frågade stilla

hur mår du just nu

Säg känner du smärta

säg det snälla du

av: "MB Chron"

  

Av MB Chron - 23 november 2009 17:45

Vän

 

Att hjälpa en vän

det har jag på känn

är något som man ofta borde göra

 

Att ha en vän som man kan lita på

är också bra, för stora och för små

Då vet man att man aldrig ensam är

Om vännen är gammal

eller om vännen är ung

Spelar i grunden igen roll

Nej har du en vän

så håll fast den än

Släpp aldrig den stackarn därifrån

Av: "MB Chron"


      

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Google Översätt

Klocka

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

www.kvalitetskatalog.se

RSS

BESÖKSRÄKNARE

Hälsa bloggar

toppblogg

Blogtoplist.se

flag counter

free counters

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggar Topplista

Blogg Topplista

Blogglista.se

Blogglista.se

Superblog.se

Topplista.se

Topplista.se - Nätets bästa sajter

frisim blogg ping

Pinga Frisim

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards