Alla inlägg den 14 december 2009

Av MB Chron - 14 december 2009 16:18

Ser du mig


Ser du mig

Ler du mot mig? NEJ


Jag står så ensam ock längtar till en vän

jag letar och jag letar har inte hittat någon än


Varför får inte jag en kompis som bara är min

Varför har du så många? dom du kallar för din


Jag undra vad fel det är som jag har

När ingen min kompis vill vara kvar

AV: MB Chron

 

Av MB Chron - 14 december 2009 11:15

Vad står för dörren

 

Vad står för dörren

jag kommer ej ut

 

Vem håller emot

det måste bli slut

 

Jag känner något stort

och tungt lika så

 

Vad kan det då vara

ej något för de små

 

Kan det vara en jätte

eller möjligen något kul

 

Vad kan det då vara

Oj Ja det är ju vår jul

AV: MB Chron

Av MB Chron - 14 december 2009 07:45

Jul längtan

 

Juleljusen dom lyser så klara

julgranen står så fin

 

Klapparna är alla inslagna

Allihopa även din

 

Nu börjar vår väntan

på tomten också

 

Vi sitter och längtar

stora som små

 

När skall han då komma

När knackar han på vår dörr

 

O vad jag önskar

att allt blir som förr

 

När snön låg så vitt

Och kölden den bet

 

Och mor stod vid spisen

Och gjorde knäcken så het

 

Då doften från sviskon

och julskinka, ljus

 

Då alla hade samlats

i alla våra hus

 

Då satt vi och spela

eller nötterna knäckte

 

det berättades sagor

Och morfar han väcktes

 

Då fanns ingen dator

ej heller någon MP3

 

Då samlades alla

och ingen ville vara ifre

AV: MB Chron

                    

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Google Översätt

Klocka

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

www.kvalitetskatalog.se

RSS

BESÖKSRÄKNARE

Hälsa bloggar

toppblogg

Blogtoplist.se

flag counter

free counters

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggar Topplista

Blogg Topplista

Blogglista.se

Blogglista.se

Superblog.se

Topplista.se

Topplista.se - Nätets bästa sajter

frisim blogg ping

Pinga Frisim

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards