Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Våren/sommaren 1986 del 3

Av MB Chron - 16 december 2009 12:17

Våren/sommaren 1986 del 3

 

Det är nu slutet av maj 1986. Och jag har gjort några operationer för att sluta mina tarmfistlar. Min läkare opererar och försöker få fistlarna att sluta sig samtidigt som han måsta ta bort en liten bit tarm varje gång.

Jag har hög feber och samtidigt är detta en av de varmaste somrarna på länge.

Under en period fick min flickvän "som 1987 blev min fru" sitta och vaka över mig tillsammans med min mor och min svärfar.

Då gjordes det operationer mitt i natten, på morgonen, på dagen, och på kvällen.

Samtidigt gick min fru i skolan och läste till barnskötare.

Hon åkte från skolan varje dag upp till mig på sjukhuset.

Där hon gjorde läxor, skrev uppsatser läste på för prov till klockan 20-21.00 då hon åkte hem sov och for sedan till skolan dagen där på. måndag-söndag.

PS: På helger kom hon upp vid 11-12 tiden men stannade till 20-21 på kvällen.

OJ vad jag älskar henne för detta.

Min läkare kom in muttrade gick ut och viste inte riktigt vad han skulle göra.

Han bodde ca 5-6 km från sjukhuset och hade en liten gammal röd bubbla.

Som dom berättade gick på 2 hjul i kurvorna när han blev kallad upp till mig alla tider på dygnet.

Den sommaren hade jag många tankar på att hoppa ut genom fönstret på sjukhuset.

Men tack vare den otroliga uppbackning som jag fick klarade jag av hela den situationen.

Jag låg inne från slutet av april 1986 till tror jag augusti/september 1986 i ett streck.

Då gick min rätta läkare på en veckas semester och den läkare som var i stället tyckte att jag kanske kunde klara av att vara hemma och komma in en gång om dagen för att byta dropppåse.

Jag fick ju inte äta någonting, inte ens dricka så jag hade TPN "Total parentual nutrition".

Han insåg att jag höll på att bli tokig av att måsta ligga på sjukhus som en annan invalid.

Det fans i samma veva en annan patient som hade fistlar.

Inte likt mig men hon hade också dropp och fick inte äta.

Hennes man fixade en gammal ryggsäck som hon hängde droppet på och kunde på så sätt åka hem på permission.

Denna ryggsäck blev snart en grej som sjukhuset tog till sig och skickade någon att tillverka en sådan till mig lättare och mer smidig.

Så när min rätta läkare åkte på semester så åkte jag också hem på "Semester" Jag åkte in varje dag och bytte dropp påsar sedan åkte jag tillbaka hem.

Min Pappa skjutsade mig varje dag.

När min läkare kom tillbaka efter sin semester så hade jag också fått åka tillbaka och när han kom in så hade han hört att jag hade varit hemma i en vecka.

Han frågade hur det hade gått och jag sa att jag var en ny människa.

Han kunde ju inte säga ifrån efter det att jag hade provat på och att det hade fungerat så det var bara att åka hem igen.

Oooo vad skönt.

Jag fick sedan höra att han och den läkare som hade tillåtit att jag fick åka hem hade blivit väldigt ovänner angående detta.

Men Jag var hemma i 1 månad och åkte in för att göra ett nytt försök att sluta fistlarna.

2 veckor på sjukhus sedan hem igen.

Och fistlarna blev kvar.

 

            

 
 
Ingen bild

Svärmor

19 december 2009 17:07

Ja den sommaren glömmer jag aldrig. Vi pendlade mellan avdelningarna, Svärfar på den ena & du på den andra.
Kram Svärmor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MB Chron - 28 september 2013 19:18

Fråga: Håkan Ågren Tisdag 17 sept 13:09 Hejsan  Mitt namn är Håkan Har du någon gång provat Fitline vi har många tusentals som har fått underbara resultat. vill du veta mera kontakta mig på amilo@live.se     Svar: Ja jag har testat Fi...

Av MB Chron - 16 september 2013 19:15

Inflammatorisk tarmsjukdom Morbus Crohn och Ulcerös Kolit   Introduktion Inflammatorisk tarmsjukdom är ett samlingsnamn för Crohns sjukdom och ulcerös kolit. De behandlas och följs i första hand av medicinläkare, så kallade gastroenterologer. D...

Av MB Chron - 8 mars 2013 11:14

mamma Onsdag 6 mars 00:05 Hej! Misstänker att min dotter har morbus crohn. Hon har haft diarrè en längra tid och då även blod både i avföringen och även däremellan. hon har varit hos doktorn och tagit prover men inte fått svar än. Hon har inte on...

Av MB Chron - 1 januari 2013 15:11

Gott nytt år till er alla med hopp om ett friskt och glädjande år mitt 2012 har varit allt annat än bra. inte så mycket sjukdom som känslomässigt. jag vet att det är mycket lättare att ta sig genom svårigheter tillsammans än ensamma så va...

Av MB Chron - 11 maj 2012 16:58

Morbus Crohne   Sjukdomsförlopp Vanligtvis uppträder Crohns sjukdom i 20- till 30-årsåldern, men både barn och äldre människor kan få sjukdomen. Aktuella rapporter visar att sjukdomen blivit vanligare bland ungdomar. Vid Crohns sjukdom kan tarminf...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Google Översätt

Klocka

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

www.kvalitetskatalog.se

RSS

BESÖKSRÄKNARE

Hälsa bloggar

toppblogg

Blogtoplist.se

flag counter

free counters

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggar Topplista

Blogg Topplista

Blogglista.se

Blogglista.se

Superblog.se

Topplista.se

Topplista.se - Nätets bästa sajter

frisim blogg ping

Pinga Frisim

Besöksstatistik


Skapa flashcards