Alla inlägg under mars 2010

Av MB Chron - 24 mars 2010 14:33

Ni som undrar hur en njursten ser ut kan titta här

denna sten har jag fått ut nu i helgen som var och den mätte

5 mm X 3 mm och var riktigt taggig

Det låte ju inte så stort men då skall man tänka att gången från njuren

till urin blåsan endats är 4-7 mm. och att minsta lilla stop känns som ett

njurstens anfall




Av MB Chron - 18 mars 2010 17:19

Då var sprängningen gjord


En och en halv timme 3000 skott som det heter

Fy för njursten.

De första 1000 skotten gick förvånsvärt bra. men sedan...

2000 skott med känning av njurstens anfall. det var jobbigt

det enda man hör är varje slag och som man känner. man vill inget annat än att krypa ihop och dar upp benen men nej! Du skall ligga utsträckt och stilla.

Läkaren var i allafall nöjd. Han hade lyckats slå sönder stenen till mindre bitar och redan har det rasslat ut ett par.

Men den stora finns kvar. det känns. Jag känner att jag har problem att sträcka ut mig på grund av stenen som gör ont.

Men den kommer det känner jag på mig. Så det är bara att vänta.


//L-A

Av MB Chron - 15 mars 2010 17:34

I morgon skall jag till Umeå för att spränga en Njursten!

Det blir 3 gången som jag åker dit.

Hade senaste anfallet i slutet av januari och jag önskar ingen

att behöva ha denna värk.

Då åker jag själv till Umeå för att spräng den sten jag har kvar.

Självplågare skulle jag säga.

Under lite mer än en timme skjuter dom med ultra ljud på stenen.

Dom första 5 minuterna känns det bara lite som elektriska stötar i ryggen.

Sedan kommer anfall en. I ungefär en timme

ligger man och hoppar på britsen

på grund av stötarna. Det är precis som om man hade ett anfall.

pest. Men jag får väll se det som att får jag ut stenen så behöver jag kanske inte spränga mer på ett par år

HOPPAS jag

så jag vet vad som väntar mig

 

//L-A

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Google Översätt

Klocka

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

www.kvalitetskatalog.se

RSS

BESÖKSRÄKNARE

Hälsa bloggar

toppblogg

Blogtoplist.se

flag counter

free counters

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggar Topplista

Blogg Topplista

Blogglista.se

Blogglista.se

Superblog.se

Topplista.se

Topplista.se - Nätets bästa sajter

frisim blogg ping

Pinga Frisim

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards