Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

En liten updatering

Av MB Chron - 3 oktober 2011 17:42

Hej på er!


Jag har inte skrivit så mycket under en tid nu.

Jag har haft en J..la sommar. Den 14 juni åkte jag in på sjukhuset för njursten.


trode i min enfald att en spruta skulle hjälpa. men icke, Nej den satt där den satt. Så efter 36 timmar fick jag komma ner på Operation där man tänkte gå in och hämta stenen.


Man kom så långt att man skulle knipsa sönder stenen och ta med den ut. Men där gick hela skiten åt h..vete. Maskineriet som håller njurgången öppen slutade att fungera.


Man la då in en slang mellan njuren och urinblåsan. Visst sluta värken och man slapp ha ont. Men det skavde i stället.

En vecka senare fick jag åka till Umeå och spränga.


Där märkte man en lika stor sten upp i njuren. Så man började spränga på den som satt i njur gången och jag tänkte att då kan man ju ta bort slangen innan men ger sig på den andra.

NEJ.


4 veckor efter första sprängningen var det dags igen ny sprängning på den sten som satt i njuren.

Eftersom slangen låg kvar i gången så blev det inget tryck på stenarna så dom låg där dom låg .

Nu som flera små stenar eller små och små!

Dom låg i storleken 5-10 mm i diameter.

Efter andra sprängningen skulle man vänta på att stenarna skulle kommma ut själv men inget hände så jag sa till om att om slangen tog bort så skulle det bli mer tryck på dom stenar som fans kvar.


I slutet av Augusti tog man bort slangen genom att gå in och hämta den.

Man fick sitta i en typ av gynstol så nu vet jag hur det känns. Jag tycker synd om er tjejer!

Man gick in med en i mina ögon tång som såg ut som om den var lika stor som mig själv.


Man fick ju följa hela händelseförloppet på Intern tv "Det var väl lite förstorat" Men det känndes så vill ni ha kul på en fredag kväll Gör inget sådant.


Det enda fördelen med det hela var att efter att slangen kom ut så kom också stenarna och trots att dom var stor gick det väldigt bra att få ut dom.


Nu hoppas jag att jag slipper stenarna ett litet tag i allafall.

Att jag får nya det vet jag men hoppas att det dröjer att tag innan dom ger sig till känna.


Så har min sommar varit så man kan ju ha haft det bättre men även sämre.

Ha det


Leif-Anders

 

 
 
Ingen bild

Hulda

9 oktober 2011 16:58

Hoppas att det dröjer läääääänge till nästa gång.
Kram Hulda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MB Chron - 28 september 2013 19:18

Fråga: Håkan Ågren Tisdag 17 sept 13:09 Hejsan  Mitt namn är Håkan Har du någon gång provat Fitline vi har många tusentals som har fått underbara resultat. vill du veta mera kontakta mig på amilo@live.se     Svar: Ja jag har testat Fi...

Av MB Chron - 16 september 2013 19:15

Inflammatorisk tarmsjukdom Morbus Crohn och Ulcerös Kolit   Introduktion Inflammatorisk tarmsjukdom är ett samlingsnamn för Crohns sjukdom och ulcerös kolit. De behandlas och följs i första hand av medicinläkare, så kallade gastroenterologer. D...

Av MB Chron - 8 mars 2013 11:14

mamma Onsdag 6 mars 00:05 Hej! Misstänker att min dotter har morbus crohn. Hon har haft diarrè en längra tid och då även blod både i avföringen och även däremellan. hon har varit hos doktorn och tagit prover men inte fått svar än. Hon har inte on...

Av MB Chron - 1 januari 2013 15:11

Gott nytt år till er alla med hopp om ett friskt och glädjande år mitt 2012 har varit allt annat än bra. inte så mycket sjukdom som känslomässigt. jag vet att det är mycket lättare att ta sig genom svårigheter tillsammans än ensamma så va...

Av MB Chron - 11 maj 2012 16:58

Morbus Crohne   Sjukdomsförlopp Vanligtvis uppträder Crohns sjukdom i 20- till 30-årsåldern, men både barn och äldre människor kan få sjukdomen. Aktuella rapporter visar att sjukdomen blivit vanligare bland ungdomar. Vid Crohns sjukdom kan tarminf...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Google Översätt

Klocka

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

www.kvalitetskatalog.se

RSS

BESÖKSRÄKNARE

Hälsa bloggar

toppblogg

Blogtoplist.se

flag counter

free counters

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloggar Topplista

Blogg Topplista

Blogglista.se

Blogglista.se

Superblog.se

Topplista.se

Topplista.se - Nätets bästa sajter

frisim blogg ping

Pinga Frisim

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards